Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Aktivnosti javnog zalaganja

21. 08. 2008

Više od 35 nevladinih organizacija pridružilo se Grupi za reformu medijskog sektora u inicijativi za izmenu Zakona o oglašavanju

Grupa za reformu medijskog sektora, koju čine predstavnici Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS), Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM) i Asocijacije nezavisnih lokalnih štampanih medija Lokal Press, zalaže se za usvajanje izmena Zakona o oglašavanju (”Službeni glasnik RS“, br. 79/2005) kako bi se ispravile nelogičnosti koje postoje u tekstu Zakona i omogućio povoljniji tretman oglasnih poruka neprofitnih organizacija za dobrotvorne i humanitarne akcije.

Prema izveštaju advokata Slobodana Kremenjaka iz Pravnog tima ANEMa, Zakon o oglašavanju dozvoljava emiterima da u jednom satu emituju najviše 12 minuta oglasnog prostora, dok je Javnom servisu dozvoljeno 6 minuta oglasnog prostora.  U ovako ograničenom oglasnom prostoru, organizacije civilnog sektora koje žele da svoju aktivnost oglase na programu emitera, posebno na nacionalnim stanicama, direktna su konkurencija komercijalnim oglašivačima koji su spremni da oglasni prostor plate po mnogo višim, tržišnim cenama.

Sem toga, prema članu 86 Zakona o oglašavanju, oglašavanje na radiju ili televiziji aktivnosti države, državnih organa i organizacija, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave koje su od značaja za građane, većinu građana ili za manjinsku društvenu grupu, ukoliko se obavlja besplatno, ne ulazi u obračun minutaže dozvoljenog oglasnog prostora.

Kada bi se isti izuzetak primenio i na oglašavanje humanitarnih i drugih aktivnosti koje organizacije civilnog sektora obavljaju u interesu građana, emiteri bi bili u poziciji da im ponude svoj etar bez obzira na finansijska sredstva kojima ove organizacije raspolažu i bez potrebe da se ove organizacije za svoj oglasni prostor takmiče s komercijalnim oglašivačima.

Inicijativu Grupe za reformu medijskog sektora podržalo je više od 35 organizacija civilnog sektora, koje su shvatile koliko je inicijativa značajna, kako za dalji razvoj medija, tako i za dalji razvoj civilnog sektora u Srbiji. Inicijativa je predstavljena javnosti krajem maja 2008. godine, a u junu 2008. godine je i predata nadležnim državnim insitucijama na razmatranje.

Važeći tekst Zakona o oglašavanju (’’Sl. glasnik RS’’, br. 79/2005) možete preuzeti ovde

U nastavku možete preuzeti sledeće dokumente:

*Spisak organizacija civilnog sektora, potpisnica inicijative Grupe za reformu medijskog sektora
*Analizu Zakona o oglašavanju autora Slobodana Kremenjaka i predložene amandmane
*Agendu sa konferencije Grupe za reformu medijskog sektora održane 30.05.2008. godine

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs