21. 08. 2008
Kako obezbediti nezavisnost i finansijsku održivost komercijalnih medija na prezasićenom medijskom tržištu u Srbiji?
Građani Srbije su najveći konzumenti TV programa u Evropi, a advertajzing tržište u Srbiji beleži najveću godišnju stopu rasta na svetu. Ipak, samo su dve televizije sa nacionalnom pokrivenošću prijavile profit, dok ostale beleže milionske gubitke. Šta su uzroci ove nedoslednosti? Kako mediji koji nisu finansijski jaki mogu da obezbede samoodrživost, nezavisnost od političkih i ekonomskih pitisaka, i dovoljno kvalitetan program svojoj publici?
Autor, Slobodan Kremenjak, daje pregled razvoja medijskog tržišta Srbije - dodelu prevelikog broja frekvencija, hiper konkurenciju, obimne naknade za emitovanje i druge finansijske obaveze - i njihovu vezu sa postojećim regulatornim okvirom. Osmišljavajući zakone i propise, javna politika nije ozbiljno uzela u razmatranje svoj direktni uticaj na tržište. Kao posledicu dobili smo prezasićeno tržište sa velikim brojem nacionalnih, lokalnih i regionalnih emitera koji se, na relativno malom tržištu, bore za isti marketinški kolač.
Liberalizacija tržišta nije rezultirala bogatijom programskom ponudom, već, sasvim suprotno, snižavanjem kvaliteta i niskim standardima u emitovanju. U takvoj situaciji, jedna od pozitivnih mera može biti smanjenje obaveznih finansijskih nameta medijima i finansijska pomoć kvalitetnim projektima. Ostale mere koje autor preporučuje, možete videti ako preuzmete celokupan tekst ...
Preuzmite publikaciju: Kako obezbediti nezavisnost komercijalnih medija u Srbiji
-
Nema komentara.