24. 02. 2010
ANEMOVO ZALAGANJE ZA HARMONIZACIJU MEDIJSKE REGULATIVE SA DIREKTIVOM O AUDIO-VIZUELNIM MEDIJSKIM USLUGAMA
Jedan od ANEMovih ciljeva u oblasti javnog zalaganja za kvalitetan medijski regulatorni okvir, jeste i usklađivanje nacionalnih propisa sa evropskom regulativom i standardima.
Prelazak sa analognog na digitalno emitovanje programa u Srbiji je predviđen za 04.04.2012, novi mediji polako osvajaju tržište, a pravni okvir za rad medija u Srbiji je u potpunosti neusaglašen sa evropskim audiovizuelnim standardima. Smatrajući da je to neophodno što pre učiniti, ANEM se obratio nadležnom Ministarstvu kulture, imajući u vidu da su toku izmene Zakona o radiodifuziji i izrada novog Zakona o oglašavanju.
U svom dopisu od 24.02.2010, ANEM je ukazao da odredbe Direktive o audio-vizuelnim medijskim uslugama, s jedne strane, reflektuju tehnološki razvoj, dok s druge, modernizuju pravila koja se tiču oglašavanja. Konkretno:
- Direktiva pokriva sve audio-vizuelne medijske usluge, i to kako tradicionalnu televiziju, odnosno linearne usluge, tako audio-vizuelne sadržaje po zahtevu, odnosno nelinearne usluge, kao što su video-on-demand i audio-vizuelni sadržaji plasirani putem Interneta ili mobilne telefonije;
- Direktivom je proširena definicija evropskih radova te uvedena obaveza da svi elektronski mediji posvete najmanje 10% vremena emitovanja, odnosno najmanje 10% programskog budžeta evropskim radovima koje su stvorile produkcijske kuće nezavisne od samih medija;
- U odnosu na audio-vizulene medijske usluge po zahtevu, Direktiva ovlašćuje države da ne obezbede slobodu prijema i da postave ograničenja u pogledu re-emitovanjatakvih sadržaja, pod precizno utvrđenim uslovima i iz precizno određenih razloga;
- Direktiva liberalizuje pravila koja se tiču oglašavanja na televiziji, TV prodaje i tzv. product placement-a.
Stoga je ANEM predložio Ministarstvu sledeće:
- da se umesto izmena postojećeg Zakona o radiodifuziji, donetog još 2002. godine, uradi novi zakon, koji bi bio pravi odgovor na ozbiljne tehnološke promene koje su se u oblasti radiodifuzije u međuvremenu desile, ali i za predstojeće, koje donosi digitalizacija
- da ovo Ministarstvo već sada obezbedi da se u radu na nacrtima novih Zakona o radiodifuziji i Zakona o oglašavanju, uvaže na odgovarajući način odredbe Direktive o audiovizuelnim medijskim uslugama, kako je to i Strategija digitalizacije predvidela
Na taj način bi ovo Ministarstvo doprinelo i neophodnom rešavanju problema sa kojima se srpska medijska scena danas suočava, kao što su neregulisanost ili nedovoljna regulisanost usluga na zahtev, kablovske, satelitske i IPTV distribucije, odnosno restriktivnost i nepreciznost pravila koja se tiču oglašavanja na elektronskim medijima. To bi značajno pomoglo i ANEMovim stanicama, za koje je važno uspostavljanje stabilnog i odgovarajućeg regulatornog okvira koji bi im omogućio poslovanje u skladu sa tržišnim i demokratskim principima.
![](/img/commentW.gif)
-
Nema komentara.