29. 07. 2010
PRIPREMNE AKTIVNOSTI ANEMA ZA JAVNU RASPRAVU O MEDIJSKOJ STRATEGIJI
ANEM se odavno zalaže za donošenje Medijske strategije, smatrajući je osnovnom pretpostavkom za neophodne medijske reforme i razvoj medijskog sektora.
Nakon višegodišnjeg zakašnjenja, rad na Medijskoj strategiji je otpočeo izradom Medijske studije, koju su, za potrebe Ministarstva kulture, uradili nezavisni stručnjaci koje je angažovala Delegacija Evropske unije u Srbiji. Studija je javno prezentovana 25.06.2010. u Beogradu. Ovaj dokument sadrži presek stanja i procenu potreba u medijskom sektoru Srbije, prikaz Evropskog prava (Acquis Communautaire) i standarda Saveta Evrope, primere najbolje evropske prakse iz 3 zemlje Evropske unije: Austrije, Nemačke i Danske radi poređenja sa situacijom u medijskom sektoru Srbije, kao i preporuke autora Studije za rešenja najvažnijih medijskih pitanja. Studija treba da posluži kao osnov za javnu debatu u procesu izrade Medijske strategije.
Kako bi svom članstvu olakšao razumevanje suštine preporuka sadržanih u Medijskoj studiji i njihovih praktičnih posledica na položaj medija, ANEM je, u julu 2010, u saradnji sa svojom Pravnom službom, advokatskom kancelarijom "Živković & Samardžić", pripremio i dostavio članicama interni dokument, koji predstavlja sažet prikaz preporuka iz Studije sa stručnim komentarima. Istovremeno, ANEM je od svojih članica zatražio pitanja, komentare i sugestije, koji treba da pomognu formiranju stavova koje će ANEM zastupati na okruglim stolovima posvećenim izradi Medijske strategije, planiranim u septembru 2010.
Shvatajući značaj pravilnog definisanja Strategije za razvoj medija, ANEM će se, na navedenim okruglim stolovima, zalagati, ne samo za interese svojih članica, već i za strateška rešenja koja će omogućiti razvoj celokupnog medijskog sektora. Pored izjašnjavanja o preporukama iz Studije, ANEM će imati i svoje argumentovane predloge za neka drugačija rešenja pojedinih medijskih pitanja. U postupku priprema za javnu raspravu, ANEM će nastojati da sa drugim partnerima iz medijskog sektora postigne konsenzus o osnovnim principima Medijske strategije.
![](/img/commentW.gif)
-
Nema komentara.