Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Aktivnosti javnog zalaganja

06. 04. 2011

„Šta se dešava sa Medijskom strategijom Srbije?“ – zajednička press konferencija pet medijskih i novinarskih udruženja

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i Local press, održali su zajedničku press konferenciju pod nazivom "Šta se dešava sa Medijskom strategijom Srbije?" u beogradskom Medija centru 6. aprila 2011, sa koje su uputili otvoreno pismo predsedniku Srbije Borisu Tadiću, u kojem ukazuju na izuzetno teško stanje u medijskom sektoru, ozbiljnu ugroženost slobode medija i na neophodnost medijskih reformi i strateškog uređenja medijske scene.

Na konferenciji su govorili najviši predstavnici ovih pet medijskih i novinarskih udruženja.

Predsednik ANEMa, Saša Mirković, je ukazao na problem odsustva Medijske strategije, kao krovnog dokumenta za razvoj medijske scene Srbije, što je jedan od bitnih uzroka za lošu situaciju u medijskom sektoru. On je podsetio na dosadašnji tok rada na Medijskoj strategiji, koga su obeležila stalna odlaganja i menjanje načina rada od strane Ministarstva kulture. Sada, nakon promena u Ministarstvu kulture i imenovanja novog ministra, ne postoji odgovor na pitanje na koji način će teći rad na Medijskoj strategiji i da li se ona i dalje nalazi među prioritetima Ministarstva, rekao je Mirković. On je naglasio da je razlog organizovanja ove konferencije taj što se mediji nalaze u sve težoj situaciji zbog neodgovarajućeg zakonodavstva i tretmana države i da postoji bojazan da će se rad na Strategiji i dalje odlagati, pogotovo imajući u vidu predstojeće izbore u Srbiji.

Ljiljana Smajlović, predsednica UNSa, je pročitala otvoreno pismo pet udruženja predsedniku Srbije, Borisu Tadiću, u kojem ukazuju na dramatično lošu situaciju u medijima i na odsustvo spremnosti vlasti da se bavi rešavanjem problema i reformama u medijskom sektoru. Ona je istakla da je razlog obraćanja predsedniku Srbije taj što su udruženja ocenila da postoji problem odsustva političke volje da se počne uređivati medijska scena u Srbiji i da to nije problem samo jednog ministarstva.

Vukašin Obradović, predsednik NUNSa, je istakao postojanje dve tendencije u lokalnim sredinama - s jedne strane, lokalni mediji odumiru, a s druge strane, lokalne samouprave finansijski podržavaju samo medije koje mogu da kontrolišu, pa je vrlo moguće da će uskoro samo ovi drugi mediji postojati na lokalu. Zbog nepostojanja uređenog sistema u ovoj oblasti, ANEM, NUNS i Local press su, u skladu sa dogovorom sa ministarstvima kulture i za državnu upravu i lokalnu samoupravu, još u avgustu 2010. uradili preporuke o postupku i kriterijumima raspodele budžetskih sredstava namenjenih lokalnim medijima, kao prelazno rešenje do donošenja Medijske strategije, ali prepiska sa nadležnim ministarstvima i dalje traje, što ilustruje odsustvo političke volje da se reše važna pitanja u medijskom sektoru. Odlaganje donošenja Medijske strategije dovelo je do toga da je sada potrebno mnogo više vremena da bi se situacija na medijskoj sceni koliko-toliko stabilizovala, rekao je Obradović.

Dejan Miladinović, predsednik Upravnog odbora Local pressa, je takođe govorio o teškim uslovima u kojima rade lokalni mediji u Srbiji, pre svega štampani, ističući kao njihove glavne uzroke ekonomsku krizu i nelojalnu konkurenciju koja je posledica nezavršene medijske privatizacije.  

Dinko Gruhonjić, predsednik NDNVa, naveo je nekoliko specifičnih problema sa kojima se suočava medijska scena Vojvodine. On je istakao probleme vezane za rad Javnog servisa Vojvodine, aktuelnu situaciju u vezi sa vlasništvom u listu "Dnevnik", kao i pitanje manjinskih medija u Vojvodini i vlasništva nacionalnih saveta nad ovim medijima koji se i dalje finansiraju iz državnog budžeta. On je naglasio da će se, ako se Medijska strategija ne usvoji, mnogi mediji sa višedecenijskom tradicijom u informisanju građana, ugasiti.

Odgovarajući na pitanja novinara, predstavnici medijskih i novinarskih udruženja govorili su o brojnim uzrocima teške situacije u medijskom sektori i ukazali na odsustvo adekvatne reakcije države. Na kraju konferencije, istakli su da oni, bez obzira na to kakav odgovor bude dobijen od Ministarstva kulture, nastavljaju da rade na Medijskoj strategiji, smatrajući to svojom obavezom. Ukoliko u dogledno vreme ne bude dogovora sa Ministarstvom kulture o dinamici i načinu rada na Strategiji, ova medijska koalicija će uz pomoć nevladinog sektora raditi na sopstvenoj Medijskoj strategiji u cilju strateškog uređenja medijske scene.

Otvoreno pismo predsedniku Srbije Borisu Tadiću možete pročitati ovde.

Slike sa press konferencije "Šta se dešava sa medijskom strategijom Srbije?" (izvor: Medija centar Beograd)

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs