Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Aktivnosti javnog zalaganja

12. 12. 2012

INICIJATIVA ANEMA ZA DONOŠENJE NOVOG ZAKONA O OGLAŠAVANJU

Smatrajući da Zakon o oglašavanju, iako nije medijski zakon, ima važan uticaj na funkcionisanje medija, kao i da je važeći zakon pun nedostataka, ANEM je danas uputio Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija i Ministarstvu kulture i informisanja inicijativu za donošenje novog Zakona o oglašavanju. Imajući u vidu da je u toku izrada seta medijskih zakona, ANEM je od Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija tražio da proceduru donošenja novog Zakona o oglašavanju otpočne u najkraćem roku i to u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, kako bi se izbeglo donošenja propisa koji bi bili u međusobnoj koliziji.

Iako je Akcionim planom za sprovođenje Medijske strategije predviđeno preispitavanje mogućnosti izmene Zakona o oglašavanju, a ne donošenja novog zakona, ANEM je u svom dopisu naveo razloge zbog kojih traži da se donese potpuno nov Zakon o oglašavanju:

  • postojeći Zakon o oglašavanju ne predstavlja adekvatan pravni okvir u izmenjenim uslovima poslovanja na medijskom tržištu, te nikakve izmene ne mogu dovesti do toga da se prilagodi novim okolnostima;
  • zakon je donet još 2005. godine i u velikoj meri ne prepoznaje nove tendencije u oglašavanju putem elektronskih medija a pored toga nije usklađen sa evropskom praksom i regulativom u ovoj oblasti;
  • od usvajanja zakona je proteklo 7 godina, a u međuvremenu je došlo do usvajanja nove Direktive EU o audio-vizuelnim medijskim uslugama, koja uvodi nova pravila u oglašavanje putem elektronskih medija, a naročito u pogledu TV oglašavanja;
  • važeći Zakon o oglašavanju dopušta mogućnost različitih tumačenja i iz ovog razloga dolazi do ozbiljnih problema u njegovoj primeni;
  • neophodno je da se novim zakonom o oglašavanju urede i neka dodatna pitanja, koja Zakon o oglašavanju ne prepoznaje, kao što je npr. pitanje oglašavanja u okviru stranih programa koji se reemituju u Srbiji, ali i druga pitanja koja su se u radu emitera iskristalisala kao problematična.

ANEM je takođe ukazao da se pri izradi novog zakona ne treba oslanjati na Nacrt zakona o oglašavanju iz 2010. godine, koji je rađen mimo radne grupe, i na insistiranje same radne grupe i drugih zainteresovanih strana povučen, jer nije bio na odgovarajući način usklađen ni sa aktuelnim evropskim pravnim okvirom, ni sa domaćom regulativom.

Pored toga, ANEM je tražio od Ministarstva kulture i informisanja da obavesti javnost o aktivnostima koje je preduzelo na realizaciji obaveze preispitivanja mogućnosti izmene Zakona o oglašavanju, s obzirom da je Akcionim planom za sprovođenje Medijske strategije za to predviđen rok od najviše 10 meseci i da je ono određeno kao nosilac tog posla, a da ni 15 meseci od usvajanja Strategije nije informisalo javnost o tim aktivnostima.

ANEM će nakon ovog dopisa sprovesti niz odgovarajućih aktivnosti, kako bi njegova inicijativa za donošenje novog Zakona o oglašavanju bila usvojena, što je u interesu i njegovog članstva i ostalih medija.

Dopis ministarstvu pogledajte ovde

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs