31. 12. 2013
PREDLOZI ANEMA ZA IZRADU NOVE STRATEGIJE RADIODIFUZIJE U REPUBLICI SRBIJI
Imajući u vidu da se važeća Strategija razvoja radiodifuzije u Republici Srbiji odnosi na period do 2013. godine, da je doneta još 2005. godine a da je u međuvremenu došlo do promena na medijskom tržištu i u medijskom okruženju u Srbiji, kao i do razvoja novih tehnologija za distribuciju medijskih sadržaja, da je doneta Medijska strategija, da predstoji skoro usvajanje seta novih medijskih zakona, kao i digitalizacija zemaljske televizije, ANEM je uradio i 31.12.2013. dostavio RRA svoje pisane predloge za izradu nove Strategije radiodifuzije (elektronskih medija) u Republici Srbiji.
Za definisanje preporuka za izradu nove Strategije, ANEM je pošao od analize regulatornog okvira za elektronske medije, navodeći propise/dokumente koji čine važeći pravni okvir u Srbiji (uzimajući u obzir i javno dostupne nacrte novih medijskih zakona), ali i u Evropi, kao i to šta se svakim od njih konkretno reguliše. Pored toga, u dokumentu je data i ocena ostvarenosti Strategije razvoja radiodifuzije do 2013. godine, polazeći od osnovnih oblasti koje je RRA Strategijom utvrdila kao osnovne ciljeve/pravce razvoja radiodifuzije u Srbiji. Pri tom, za svaku od tih oblasti, kojih ima 9 (deseta se odnosi na tada postojeće stanje u oblasti radiodifuzije), a to su: transformacija Javnog preduzeća Radio-televizija Srbije i finansiranje javnih servisa; utvrđivanje broja i vrste emitera u Republici Srbiji; privatizacija elektronskih medija čiji su osnivači lokalne samouprave; komercijalna radiodifuzija - uslovi za izdavanje dozvola, kriterijumi za izdavanje dozvola i visina naknade za emitovanje programa; kablovski i satelitski sistemi; digitalna radiodifuzija; nadzor nad radom emitera; jedinstveni emisioni sistem; delatnost RRA na unapređenju postojeće regulative, ANEM je dao pojedinačnu ocenu ostvarenosti, uzimajući u obzir ono što je Strategijom bilo predviđeno kao cilj i ono što predstavlja sadašnju situaciju u toj oblasti. Na osnovu ocene ostvarenosti ciljeva Strategije, ANEM je dao i osnovne smernice za izradu nove Strategije. One se odnose na rešavanje nasleđenih problema i na dalji razvoj sektora elektronskih medija. U okviru preporuka za rešavanje problema, ANEM je dao sugestije koje se odnose na javne servise (finansiranje, računovodstveno razdvajanje i revizija, nezavisnost uređivačke politike i transparentnost, reorganizacija i racionalizacija ustanova javnog medijskog servisa) i na privatizaciju preostalih elektronskih medija u javnoj svojini. U delu koji se odnosi na razvoj sektora, ANEM je dao preporuke za unapređenje regulatornog okvira, za komercijalne emitere (pružaoce medijske usluge), transparentnost vlasništva i medijsku koncentraciju; digitalizaciju zemaljske televizije, kreiranje tehnološki neutralnog okvira za pružanje medijskih usluga bez obzira na platformu i regulaciju, samoregulaciju i koregulaciju. ANEM je posebno naglasio da Strategija mora predvideti: obavezu RRA da kontinuirano prati i analizira politiku utvrđenu Strategijom, uzimajući u obzir i predloge pružalaca medijskih usluga; obavezu da se utvrđena politika razvoja preispituje najmanje jednom u četiri godine donošenjem nove Strategije, a po potrebi i u kraćim rokovima; obavezu RRA da se prilikom donošenja strateških akata sprovode javne rasprave i konsultuje što veći broj relevantnih mišljenja; obavezu izrade Akcionog plana kao sastavnog dela Strategije, koji bi jasno precizirao zadatke u ostvarivanju strateških ciljeva.
-
Nema komentara.