Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Radionice

30. 04. 2009

RADIONICA ZA ANEM ČLANICE: „MOGUĆI NAČINI PREVAZILAŽENJA EFEKATA KRIZE - KAKO POSTIĆI FINANSIJSKU STABILNOST U PERIODU EKONOMSKE KRIZE“

usaid_srb.jpg
usaid_srb.jpg
usaid_srb.jpg

 

 

Radeći u interesu svojih članica, a podstaknut alarmantnim informacijama iz samih stanica, ANEM je u Beogradu, 28. i 29.04.2009, uz pomoć USAID i IREX Srbija, organizovao za članice dvodnevnu radionicu, na temu uticaja ekonomske krize na trenutno stanje u medijima i mogućih načina njenog prevazilaženja.

Osnovni motiv za organizovanje radionice, pod nazivom „Mogući načini prevazilaženja efekata krize - kako postići finansijsku stabilnost u periodu ekonomske krize“, bio je da se kroz otvorenu i konstruktivnu debatu, kao i nizom praktičnih rešenja i uputstava, pomogne stanicama da pronađu pravi način za rešavanje svojih finansijskih problema. Ekonomskom krizom naročito je pogođena medijska industrija, jer su budžeti za marketing i reklamne kampanje značajno redukovani, a uz to, naplata potraživanja je izuzetno otežana. Srpski mediji su  i do sada funkcionisali u vrlo nepovoljnom okruženju (nedovoljno razvijeno tržište, kolizija zakona, nepostojanje strategije za razvoj medija, zaustavljena privatizacija, politički i ekonomski pritisci na uređivačku nezavisnost), a kriza je ove negativne faktore, dodatno produbila. Zato je ANEM smatrao neophodnim da na zahtev svojih članica za pomoć, odgovori i ovim vidom podrške, obezbedivši im mogućnost da, u direktnom razgovoru sa predstavnicama nadležnog Ministarstva, dobiju prave informacije o tome šta će država preduzeti da pomogne medijima, a da istovremeno o tome i oni budu pitani i saslušani. Kroz učešće stručnjaka iz medijske oblasti, stanice su dobile i praktične savete za pronalaženje rešenja za svoje finansijske probleme.

Dvodnevnoj radionici prisustvovali su predstavnici relevantnih institucija i organizacija, kao i predstavnici 23 članice iz ANEM mreže. Gosti prvog dana radionice su bili predstavnici IREXa, Ministarstva kulture i NUNSa dok su govornici bili Saša Mirković, predsednik ANEMa, Slobodan Kremenjak, ANEMov advokat iz kancelarije Živković & Samardžić, Dragan Kremer, konsultant, Ljiljana Nešković, direktor ljudskih resursa RTV B92 i Dunja Zelenović-Jovanović, direktor marketinga A-medije. Radionici je prisustvovalo  13 predstavnika 11 ANEMovih stanica u privatnom vlasništvu: Radio City Niš, Radio Em Knjaževac, Radio Ema Bujanovac, Radio Far Alibunar, Radio Kontakt + Kosovska Mitrovica, Radio M+ Mladenovac, Radio OK Vranje, Radio Ozon Čačak, Radio Užice, TV Jedinstvo Novi Pazar i TV Panovizija iz Vršca.

Drugog dana ANEMove članice pozdravili su predstavnici IREXa i Ministarstva kulture, dok su govornici bili Jasna Milošević, direktorka medijskih istraživanja agencije Stratedžik marketing, i poput prvog dana radionice, Slobodan Kremenjak, Dragan Kremer, Ljiljana Nešković, i Dunja Zelenović-Jovanović. Radionici je ovog dana prisustvovalo  10 predstavnika ANEMovih stanica u javnom vlasništvu: Niška TV, Radio Požega, RTV Kragujevac, RTV Pancevo, TV Čačak, TV Pirot, TV Požega, TV Apolo Novi Sad, RTV Kovačica i Radio NB Novi Bečej.

Svestan činjenice da razlike u vlasništvu, privatno i javno, dovode do različitih pozicija na medijskom tržištu, ANEM je radionicu prilagodio stanicama, tako što je prvi dan  radionice posvetio privatnim, a drugi dan, stanicama koje su još uvek u javnom vlasništvu. Kako ekonomska kriza pogađa sve medije, bez obzira na tip vlasništva, ANEM je organizovao radionicu sa željom da izađe u susret svim svojim članicama.

Svi prisutni gosti i panelisti doprineli su uspehu radionice svojim motivišućim govorima, kroz analizu trenutne situacije i konkretnim predlozima kako prevazići trenutne poteškoće. Stanicama su pružene kvalitetne informacije i podrška da nađu najpodesnija rešenja, uz preporuku da istovremeno rade na jačanju svojih kapaciteta. Najvažnija poruka radionice je da krizu treba posmatrati kao izazov, a ne kao nepremostivu prepreku, jer svaki problem ima i svoje rešenje, za šta je istovremeno potrebno izvršiti obavezna prilagođavanja i promene.

Zaključci radionice:

• Kriza je dovela do povećane potrebe stanica za čvršćim povezivanjem u okviru Asocijacije
• ANEMovo angažovanje u radnoj grupi u okviru Ministarstva kulture je vrlo značajno za stanice. Svi ANEMovi stavovi u radnoj grupi (smanjenje naknada koje emiteri plaćaju RRAu i RATELu, gašenje nelegalnih emitera, promena Zakona o oglašavanju, dalja privatizaciji medija, preusmeravanje viška novca iz RRA, umesto u budžet, u poseban Fond za unapređenje elektronskih medija, jednak pristup medijskim fondovima za sve emitere, pod istim uslovima, kroz projektno finansiranje itd.) su odobreni od gotovo svih prisutnih stanica ANEMa. Stanice su jasno upoznate da su mere, koje je radna grupa u okviru Ministarstva predložila, rezultat kompromisa raznih zainteresovanih strana, drugih medijskih udruženja i organizacija sa drugačijim stavovima
• Potrebno je intenzivirati ostale forme javnog zastupanja ANEMovih zvaničnih stavova (učešće na javnim debatama, pres konferencijama, direktni sastanci sa nadležnima i sl.) 
• Direktni pregovori sa regulatornim telima (RRA i RATEL), kao i sa kolektivnim organizacijama, SOKOJem i OFPSom, treba da budu organizovani, kako bi bilo postignuto smanjenju naknada koje im emiteri plaćaju
• ANEMovo angažovanje u oblasti reforme medijske regulative smatra se izuzetno važnim i dalji rad na ovom polju je potrebno nastaviti
• ANEMove aktivnosti i javno zalaganje za poboljšanje položaja stanica Asocijacije i stanja u medijskom sektoru (kampanje, debate, saopštenja i sl.), treba intenzivirati, kako bi se postigao napredak
• Potrebno je da ANEM obezbedi i nadalje besplatnu pravnu pomoć stanicama, koje su punopravne članice Asocijacije
• Kako bi se smanjili troškovi programske produkcije, zajedničke ili besplatne produkcije treba da budu promovisane među članicama ANEMa
• ANEM treba da organizuje direktne posete stanicama, radi bolje procene situacije na terenu i proširenja Asocijacije novim stanicama
• Dve naredne radionice za članice, sa ciljem unapređenja njihovih kapaciteta, neophodne su i dobro je što su već planirane
• Komunikacija unutar Asocijacije mora biti značajno poboljšana, što zahteva veći stepen zajedničkih napora i međusobne tolerancije

Zaključke radionice, koji su potvrđeni od strane gotovo svih članica, učesnika radionice, ANEM smatra osnovom za svoje buduće aktvnosti. Kao najvažnije, na čemu je potrebno raditi u ovom trenutku, ANEM prepoznaje zalaganje za opstanak svojih stanica i medija uopšte, kao preduslova za očuvanje pluraliteta medijskog sistema u Srbiji, te će, u skladu sa tim, svoje aktivnosti prvenstveno usmeriti ka postizanju tog cilja.

ANEMova prezentacija - Kako prevazići efekte krize
Dragan Kremer - prezentacija za privatne emitere
Dragan Kremer - prezentacija za javna preduzeća
Ljiljana Nešković - prezentacija za privatne emitere
Ljiljana Nešković - prezentacija za javna preduzeća
Prezentacija Dunje Zelenović Jovanović
Prezentacija Jasne Milošević Đorđević

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs