12. 05. 2010
MANJE PREKRŠAJA I DO PET PUTA
Republička radiodifuzna agencija svakog meseca podnosi prijave protiv emitera koji krše Zakon o oglašavanju
Beograd, 12.05.2010. (Danas) - Prekršajne prijave protiv emitera koji krše Zakon o oglašavanju podnose se sukcesivno svakog meseca od početka ove godine, s tim što je broj prekršaja znatno smanjen u odnosu na januar, ističe za Danas Srboljub Bogdanović, portparol Republičke radiodifuzne agencije (RRA).
Za razliku od prvih prekršajnih prijava koje su bile podnete samo protiv nacionalnih TV emitera, Bogdanović ističe da je RRA u međuvremenu počela da podnosi prijave i protiv radijskih emitera sa nacionalnom frekvencijom. Kada je reč o ostalim emiterima, naš sagovornik objašnjava da zasad neće biti podnošene prijave, kao i da će za to trebati još vremena. Međutim, broj podnetih prekršajnih prijava za februar, mart i april nismo uspeli da dobijemo.
- U odnosu na januar broj prekršaja Zakona o oglašavanju je znatno manji, a pojedine vrste prekršaja koje su bile najčešće smanjene su i za nekoliko puta. Na primer, prekršaji koji se tiču „krovova", odnosno onoga što je poznato kao kajroni, smanjeni su četiri do pet puta - napominje Bogdanović.
On navodi da je moguće da su na to uticale prekršajne prijave za januar, kao i razgovori koje je Savet RRA imao sa predstavnicima emitera.
Podsetimo, RRA je početkom marta podnela prve prekršajne prijave protiv svih šest emitera sa nacionalnom frekvencijom, jer su ukupno 329 puta prekršile Zakon o oglašavanju u januaru, a tim povodom održana je i konferencija za novinare. Tada je podneta po jedna prekršajna prijava za svakog emitera koji je prekršio Zakon, a ne za svaku prekršenu odredbu.
RTS je u januaru prekršio Zakon o oglašavanju 33 puta, Pink 36, B92 63, Hepi 102, Košava 85, Foks šest, a Avala četiri puta. Uglavnom nisu poštovane odredbe o trajanju i oznaci reklamnih blokova, vremenskom razmaku između njih, trajanju TV prodaja, kao i o emitovanju reklama tokom vesti i dečijih emisija.
Kazne
Prema Zakonu o oglašavanju, kazna za nepridržavanje vremena trajanja ili vremena emitovanja TV oglašavanja i TV prodaje u programima komercijalnih televizijskih stanica, odnosno programima javnog radiodifuznog servisa i za jasno neoznačavanje emisije TV prodaje slikom i zvukom, iznosi od 100.000 do milion dinara.
-
Nema komentara.