Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

13. 08. 2010

Neću da podnesem ostavku

Ministar kulture Nebojša Bradić govori za Danas

- Izmene i dopune Zakona o javnom informisanju donele pozitivne pomake
- Čak i bez ijedne kazne slika javnog informisanja je promenjena

Beograd, 13.08.2010. (Danas) - Iako je Ustavni sud Srbije nedavno većinu izmena i dopuna Zakona o javnom informisanju nakon skoro godinu dana proglasio neustavnim, ministar kulture Nebojša Bradić ocenjuje u razgovoru za Danas da su ove izmene donele pozitivan pomak na medijskoj sceni Srbije. Na zahtev medijske i šire javnosti da bi zbog ove odluke Ustavnog suda trebalo da da ostavku, ministar kulture odgovara da nema nameru da to učini i da će nastaviti da se zalaže za visok stepen slobode izražavanja.

- Ministarstvo kulture je, uprkos kritikama medijske javnosti, tvrdilo da su izmene i dopune Zakona o javnom informisanju u skladu sa Ustavom. Kako komentarišete to što je nedavno Ustavni sud Srbije većinu stavki ovih izmena proglasilo neustavnim?

- Izmene i dopune Zakona o javnom informisanju imale su svoj smisao i razlog postojanja u vremenu donošenja. S obzirom na to da kod nas mehanizmi samoregulacije nisu zaživeli, a zbog činjenice da su pojedini mediji na najbrutalniji način kršili etičke, civilizacijske i zakonske norme, bilo je neophodno hitno reagovati. Ministarstvo kulture je to i učinilo i stalo iza ovog zakonskog predloga s namerom da se takvom bahatom, osionom i destruktivnom ponašanju stane na put. Iako je Ustavni sud neke od stavki proglasio neustavnim, izmene i dopune su donele pozitivne pomake, posebno kada je reč o prezumpciji nevinosti i očuvanju dostojanstva ljudi, društvenih ili etničkih grupa. Čak i bez ijedne kazne slika javnog informisanja je promenjena. Nema više ekscesnih slučajeva. Odluku suda ne komentarišem, kao što i ne odustajem od borbe za civilizovani informativni prostor.

- Koji je sledeći potez Ministarstva u vezi s ovim pitanjem?

- U jeku je rad na izradi medijske strategije, koja podrazumeva i sveukupnu harmonizaciju domaćeg zakonodavstva sa evropskim i predlog jedinstvenog zakona, koji će temeljno regulisati oblast javnog informisanja. To će biti i prilika da ono što u ovom zakonskom rešenju treba menjati promenimo, ali na način koji će i dalje obezbeđivati borbu za podizanje standarda i nivoa kvaliteta.

- Novinarska udruženja su Vas nakon izjašnjavanja Ustavnog suda pozvala da date ostavku. Kako komentarišete takva reagovanja?

- Nemam nameru da podnesem ostavku. Ministarstvo kulture je u poslednjem periodu umnogome doprinelo da se sfera informisanja poboljša i pomogne materijalno. Atmosfera je zdravija i otvorenija, nema pritisaka na medije, kao što nema ni pritisaka od medija, što je bio slučaj pre donošenja izmena i dopuna Zakona o javnom informisanju. Iako su neke stavke proglašene neustavnim, cela stvar je „protresla" javno mnjenje. U prvi plan je ponovo isplivala odgovornost. Smatram da je u informativnoj sferi klima promenjena nabolje, i da je to dobra vest za sve.

- Možete li da ocenite stanje u medijima, kao i slobodu izražavanja u Srbiji tokom Vašeg mandata?

- Stanje u medijima je pitanje koje podrazumeva razne aspekte. Ekonomski položaj medija, privatizacija, uslovi u kojima mediji rade, ali i nivo kvaliteta rada, samo su neka od pitanja, a nažalost, ni na jedno od njih se ne može jednoznačno odgovoriti pozitivno, u smislu da stanje ne zahteva promene. I kao privatno lice i kao ministar, uvek sam se zalagao za visok stepen slobode izražavanja, ali i za visok stepen odgovornosti prema izgovorenoj i javnoj reči, a to ću nastaviti i ubuduće. Stepen slobode izražavanja u medijima u Srbiji je visok, u nivou sa razvijenim zemljama, i to je jedan od retkih aspekata medijske sfere za koji mogu da kažem da je na optimalnom nivou.

- Šta očekujete od medijske strategije koja je najavljena za jesen?

Izuzetno je važno doneti Medijsku strategiju, koja će biti osnova za uređenje medijskog tržišta. Njenom primenom loša rešenja biće popravljena, a ono što je ugrozilo poslovanje medija biće postavljeno na evropski put. Medijsku strategiju donosimo vodeći računa o javnom interesu u oblasti informisanja, ali i o najboljim primerima evropske prakse. Detaljna analiza medijskog tržišta u Srbiji ukazaće na smernice delovanja kako bi se dostigao cilj uređenja ovog tržišta po najvišim mogućim evropskim standardima. Usvajanje Medijske strategije bitno je i za redefinisanje pozicije lokalnih i regionalnih medija, što je važno iz ugla decentralizacije i regionalizacije, koji su značajni zadaci na putu evrointegracija Srbije.

Nacrt medijske strategije 4. oktobra

Javna rasprava o preporukama medijske studije, koju su izradili evropski eksperti, počeće 2. septembra i trajaće do 4. oktobra, kada će biti predstavljen nacrt medijske strategije, kaže za Danas Nataša Vučković-Lesendrić, pomoćnica ministra kulture zadužena za medije. Prema njenim rečima, OEBS će organizovati šest okruglih stolova na različite teme koje su u medijskoj studiji izdvojene kao bitne za medijsku scenu Srbije.
2. septembar - tema: Savet za štampu i štampani mediji.
9. septembar - tema: regulatorna tela i digitalizacija.
16. septembar - tema: državna pomoć medijima.
23. septembar - tema: javni servisi i komercijalni emiteri.
27. septembar - ostala pitanja.
4. oktobar - prezentovanje dokumenta, odnosno nacrta medijske strategije.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs