Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

14. 10. 2010

Novinari o medijskoj strategiji

Beograd, 14.10.2010. (B92) - Novinarska udruženja ocenjuju da bi povlačenje države iz vlasništva nad medijima, javnost vlasništva i zabrana monopola trebalo da budu deo medijske strategije.

Posle brojnih diskusija i okruglih stolova predstavnici ANEM-a, UNS-a, NUNS-a, Nezavisnog društva novinara Vojvodine i Lokal presa predstavili su zajedničke stavove i predloge za izradu medijske strategije.

U tim udruženjima kažu da Ministarstvo kulture trenutno radi na izradi strategije i da bi nacrt trebalo da bude predstavljen početkom decembra.

Povlačenje države iz vlasništva nad medijima, javnost vlasništva, zabrana monopola i ravnopravan tretman svih medija - ključni su principi oko kojih su se u raspravi o medijskoj strategiji složila novinarska udruženja i asocijacije.

Saša Mirković iz ANEM-a posebno se osvrnuo na vlasništvo u medijima.

"Smatramo da svaka promena vlasničkog statusa bude notirana istog trenutka i da nemamo zastarele podatke o tome. Isto tako mislilmo da je bitno ukinuti odredbu po kojoj je nemoguće imati većinsko vlasništvo od strane stranih državljana i stranih kompanija nad medijima u Srbiji"

Mirković kaže da deset godina nakon demokratskih promena, država i dalje zadržava akcije u medijima iako zakon to zabranjuje.

Da je finansiranje agencije Tanjug iz budžeta neprihvatljivo, tvrdi i predsednik Nezavisnog udrženja novinara Srbije Vukašin Obradović.

"Jedina dva prihvatljiva modela za transformaciju Tanjuga su privatizacija ili transformacija u Vladin biro. Samo ta dva modela imaju demoktratsko utemeljenje i u skladu su sa obavezama Srbije koje ima prema međuanrodnim institucijama", smatra on.

Udruženja smatraju da je uvođenje javnih servisa na regionalnom nivou neprihvatljivo iz više razloga.

Predsednica Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović, međutim kaže, da su udruženja voljna da razgovaraju sa resornim ministarstvom o upravljanju tim servisima.

"Mi smo voljni da razgovaramo sa Ministarstvom kulture o modelu upravljanja takvim servisima, kako bi postojalo informisanje za građane u unutrašnjosti i kako bi se otklonila opasnost političke kotrole", kaže ona.

Kada je reč o RTV pretplati, advokat Slobodan Kremenjak kaže da javni servis treba da razdvoji prihode od pretplate i oglašavanja i da da detaljan izveštaj o tome gde taj novac ide.

On je izneo stav i da treba ograničiti oglašavanje na javnom servisu: zabranom emitovanja oglasnih poruka tokom programa njihovim prekidanjem i kroz smanjivanje dozvoljenih kvota oglašavanja.

Vlasnici medija žele da kreiraju medijsku strategiju

Novinarska udruženja i asocijacije izrazile su danas duboko neslaganje sa izjavom predsednika Upravnog odbora Asocijacije medija Veselina Simonovića da u izradi medijske strategije ne treba da učestvuju novinarska udruženja, već samo medijske kuće i oni koji su poslovno vezani za medije.

Nezavisno udruženje novinara Srbije, Udruženje novinara Srbije, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Poslovno udruženje Lokal pres ocenili su u zajedničkom saopštenju da ta izjava pokazuje nameru menadžera i vlasnika kapitala u medijskoj industriji da kreiraju medijsko zakonodavstvo.

"Medijska strategija treba da bude platforma za celovito normativno uređenje informativnog prostora, a izjava Veselina Simonovića, glavnog i odgovornog urednika lista Blic, najvažnijeg izdanja kompanije Ringier, kao da pokazuje nameru menadžera i vlasnika kapitala u medijskoj industriji da po svom nahođenju i interesu kreiraju medijsko zakonodavstvo", ocenjeno je u saopštenju.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs