Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

28. 04. 2011

ZAKONI MORAJU U DELO

Predrag Marković, ministar za kulturu i medije

Uskoro će biti završene nacionalne strategije za kulturu i medije

Beograd, 28.04.2011. (Večernje Novosti) - Stanje u kulturi je kao i u celom društvu: zakoni se ne sprovode, jer svi veruju da je njihovo donošenje kraj a ne početak procesa. To mora da se promeni.

Ovo je, za "Novosti", poručio Predrag Marković, ministar za kulturu, medije i informatičko društvo, koji tvrdi da će se i ličnim primerom boriti protiv birokratskih prepreka koje sprečavaju da se doneti propisi primenjuju u praksi.

- Kako planirate da izađete na kraj s nagomilanom birokratijom?

- Veliki trud su mnogi uložili da se usaglase finansijski planovi sa ono malo novca što postoji u budžetu, da se raspišu konkursi, a sve je bilo blokirano čekanjem podzakonskih akata, novih statuta, komisija, upravnih odbora, udruženja... Ukratko - političkih odluka. Srećom, u kulturi, pa i u Ministarstvu, ima mnogo kvalitetnih ljudi.

- Kakve promene najavljujete u kulturi tokom mandata?

- Prvo, važan je okvir koji se odnosi na zakon, budžet, korisnike. Drugo, svest da je Ministarstvo u tom okviru pre svega servis i da raspodeljuje sredstva korisnika, a ne svoja. Bitna je obaveza da posao obavljate svakog dana. I lični primer.

- Kako ćete konkretno dati "lični primer"?

- Ako smo birokratizovano društvo i ako to malo novca mesecima putuje, nije mi teško da lično i sa saradnicima nosim po Srbiji ugovore i potpisujem ih kako bi ustanove što pre realizovale poslove koji su već ocenjeni kao važni i kvalitetni. Ako smo siromašni i sve pozivamo na štednju, onda je u redu da ministar ne prima platu, da dosadašnji savetnici nastave da izvršavaju obaveze ali bez honorara. Već tih desetak miliona ste uštedeli.

- Nije li pomalo marketing što ne primate platu, što ste vratili službeni telefon, vozite se svojim kolima...?

- Dobre navike ne volim da menjam, a kad sam odlučio da prihvatim ministarsko mesto, znao sam čime se bavim. A demagogija, nažalost, to nije. Kažem nažalost, jer mi živimo u takvom odsustvu vrednosti da je u jednom javnom istraživanju na pitanje da li bi, da su u mogućnosti, zloupotrebili službeni položaj, 53 odsto ispitanika odgovorilo sa "da".

- Šta će konkretno od započetih projekata biti završeno do kraja godine?

- Ne volim da obećavam, volim da pokazujem rezultate. Gledajte u naredna dva meseca šta će se sve završiti. I to ne samo u Beogradu. I ne mojom zaslugom. Ustanove kulture su pokazale solidarnost i ove godine je novac za infrastrukturne projekte raspodeljen onima koji će stvarno do kraja godine završiti započeto.

- Kada će biti zaokružena nacionalna strategija za kulturu?

- I danas na njoj radi jedan od timova. Ti ljudi nisu vidljivi, ali uvek najviše rade oni koji se ne reklamiraju. Bio sam i dirnut i rastužen kada sam u ovom velikom timu zatekao stručnjake koji su i pre deset godina bili voljni da putuju Srbijom i prenose svoje znanje i viziju. Priprema nacrta strategije za kulturu je primer kako ljudi koji znaju svoj posao moraju i da ga planiraju i preuzmu.

- Najavljuje se i usvajanje strategije za medije?

- Verujem da medijskom strategijom treba da se bavi profesija. Zato smo potpisali protokol kojim je za izradu nacrta medijske strategije zadužena profesija. I ovaj posao će, verujem, biti završen u roku. Moj stav je da dva meseca nije kratak rok za profesiju koja tvrdi već dvadeset godina da želi i zna kakve su joj promene potrebne. Ali, to je samo početak. Po završetku osnovnog teksta, u ovaj posao će se uključiti svi oni kojih se to tiče.

- Može li država više da pomogne pisanim medijima u doba ekonomske krize?

- Najbolja pomoć je stabilan vrednosni okvir. Uređen sistem vidljivih i efikasnih pravila u celom društvu je preduslov. Dakle, prva pomoć je pomoć lokalnim pisanim medijima. I to je, uz medijsku strategiju, prioritet. Ali, tu Ministarstvo malo može da uradi samo.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs