Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

03. 06. 2011

DRŽAVA TREBA DA IZAĐE IZ VLASNIŠTVA U MEDIJIMA

Tema Nacrta medijske strategije su izbegavanje koncentracije vlasništva, lokalni mediji, digitalizacija, novi zakoni...

Beograd, 03.06.2011. (Politika) - Povlačenje države iz vlasništva u medijima, finansiranje medija od strane države isključivo kroz projekte, izbegavanje koncentracije vlasništva, javnost vlasništva u medijima, samo su neka od pitanja koja reguliše Nacrt medijske strategije.

Članovi radne grupe koja je radila na strategiji kažu da ne žele da pričaju o konkretnim rešenjima pre nego što strategija bude objavljena na sajtu Ministarstva kulture, informisanja i informacionog društva što bi trebalo da bude učinjeno u narednih nekoliko dana. Nekoliko najznačajnijih pitanja obrađenih u medijskoj strategiji naznačio je direktor i glavni urednik novinske agencije Fonet Zoran Sekulić, jedan od članova radne grupe.

- Nacrt strategije polazi od načelnih pitanja, poput javnog interesa, definisanja uloge države u medijima, uloge medija u društvu, vlasništva nad javnim glasilima, javnih radiodifuznih servisa, medijske pismenosti i medijskog pluralizma. Posebno poglavlje detaljno se bavi povlačenjem države iz vlasništva u medijima, imajući u vidu nepodeljeni stav radne grupe da, osim u sferi javnih radiodifuznih servisa, država ne može više biti ni vlasnik, ni osnivač medija, niti ubuduće sme da bude direktnog budžetskog finansiranja medija, već samo projektnog i to u javnom interesu, na osnovu konkursa dostupnih svim medijima pod ravnopravnim uslovima. Nacrt strategije bavi se i temama javnosti vlasništva i medijske koncentracije. Poglavlje o javnim glasilima podrobno govori o štampanim medijima, novinskim agencijama, elektronskim javnim glasilima, javnim radiodifuznim servisima, regionalnim i lokalnim medijima, glasilima na jezicima manjina i medijima na novim tehnološkim platformama - navodi Sekulić.

Obrađuju se i pitanja digitalizacije zemaljske televizije, regulacije i samoregulacije u oblasti javnih glasila, kao i državne pomoći, a poseban odeljak posvećen je Akcionom planu za sprovođenje strategije, koji podrazumeva donošenje novih zakona u medijskoj sferi, izmenu i međusobno usklađivanje postojećih, kao i privatizaciju državnih medija ili prodaju državnog udela u pojedinim medijima, objašnjava naš sagovornik.

- Radna grupa je prvi sastanak održala 19. aprila, a poslednji 1. juna, kada je Nacrt strategije, u predviđenom roku, predat Ministarstvu kulture i informisanja. Sedmočlana stručna radna grupa usvojila je Nacrt jednoglasno, uključujući i dvoje predstavnika Ministarstva kulture i informisanja, bez izdvojenih mišljenja i alternativa. Zbog toga sam veoma zadovoljan, imajući posebno u vidu da ovaj dokument, kao nijedan od sada, predstavlja rezultantu usaglašenih stavova i interesa svih novinarskih udruženja, medijskih asocijacija i medijske industrije. Ovaj dokument mogao bi da ima prekretnički značaj za medije i medijsko zakonodavstvo, ali njegova krajnja sudbina, nemam nikakvih iluzija, u velikoj meri zavisi od političke volje izvršne i zakonodavne vlasti - ističe Sekulić.

Pravnik Slobodan Kremenjak, takođe jedan od članova radne grupe, objašnjavajući značaj Strategije, navodi, između ostalog, da nove tehnologije koje se koriste u medijima zahtevaju promenu zakonskih rešenja, kao i da su te novine predviđene Nacrtom medijske strategije.

- Radeći na Medijskoj strategiji, takođe, pred nama su bila neka pitanja oko kojih su mišljenja u javnosti bila duboko podeljena, kao što su privatizacija, regionalni javni servisi, medijska koncentracija. Važno je da ne odlažemo stalno u diskusijama pronalaženje rešenja - kaže Kremenjak.

On dodaje da je cilj članova radne grupe bio da postignu dogovor među sobom i ponude rešenje oko kojeg su se svi usaglasili, kako bi podstakli sve da važna pitanja koja se tiču daljeg razvoja medijskog sistema u Srbiji rešavaju na sličan način.

- Pitanje je da li će dokument koji smo predložili postati državna strategija u medijskom sektoru. Mi smo uradili Nacrt, Ministarstvo donosi odluku hoće li sa takvim nacrtom izaći u javnu raspravu ili sa drugačijim, jer imaju pravo da ga izmene - navodi Kremenjak.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs