Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

08. 06. 2011

ŠTA OSTANE NA DAR

Nacrt medijske strategije treba da ubrza privatizaciju medija

Ako ne proda za 18 meseci, država udeo ustupa građanima

Beograd, 08.06.2011. (Večernje Novosti) - Pojedini mediji, koji su sada u vlasništvu države, mogli bi 2013. godine da dobiju nove gazde - građane Srbije! Naime, Nacrt medijske strategije, koji će se za nekoliko dana naći na javnoj raspravi, ostavlja državi rok od 18 meseci da proda RTV kuće, novine i agencije čiji je vlasnik. Ako u tom poslu ne uspe, morala bi građanima da podeli besplatne akcije.

I po sadašnjim zakonima, podseća Veselin Simonović, predsednik UO Asocijacije medija, država ne bi smela da ima vlasništvo u medijima, ali joj se to toleriše. Još 2007. godine istekao je prvi zakonski rok za privatizaciju medija.

- Stav Asocijacije je da država ne bi smela da ima udeo u štampanim medijima, ali treba razumno proceniti rok u kome će dobiti nove vlasnike - smatra Simonović. - Ne treba ići na štetu medija i treba se konsultovati sa najvećim izdavačima.

On dodaje i da bi zbog ostalih agencija na tržištu bilo fer da i Tanjug bude privatizovan, ali tako da ova agencija ne bude oštećena.

Dragana Milićević-Milutinović, pomoćnica ministra kulture zadužena za medije, kaže da postoje određene zamerke Ministarstva na predloženi dokument.

- Stav o apsolutnom izlasku države iz vlasništva u medijima formiraćemo na osnovu opšteg interesa javnosti. Prvo ćemo saslušati predstavnike lokalnih medija, stručnjake, medijsku industriju, pa tek onda reći konačan sud.

Rok limitiran na 18 meseci od usvajanja Strategije trebalo bi da natera državu da ubrza proceduru. Jer, ako ne privatizuje medije u ovom roku, neće profitirati i moraće da podeli besplatne akcije građanima.

Nino Brajović, iz Udruženja novinara Srbije, očekuje i mnogobrojne probleme, posebno u lokalnim medijima, naročito u Vojvodini, za kuće kojima su osnivači nacionalni saveti manjina. Da proces privatizacije neće biti dovršen bez problema smatra i Slobodan Kremenjak, jedan od autora nacrta Strategije.

- Treba se učiti na greškama dosadašnjih neuspešnih privatizacija. Nesporno je da država mora da se povuče iz vlasništva u medijima, jer ne postoje mehanizmi koji bi obezbedili da vlast ne vrši pritisak na medije čiji je vlasnik - smatra Kremenjak. - To ne znači da i dalje neće pomagati ovom sektoru, već da će to činiti finansiranjem projekata, a ne medijskih kuća.

Traže pretplatu i u kolima

Nacrt Strategije predviđa i da država obezbedi mehanizme za naplatu pretplate za radio u automobilima. Ova taksa predviđena je zakonom iz 2002. godine. RTS je pokrenuo inicijativu da se primena konačno aktivira, ali je Vlada Srbije aprila ove godine taj predlog odbila.

Procene RTS kažu da javni servis, zbog nepoštovanja ovog pravila, godišnje gubi oko pet miliona evra.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs