13. 06. 2011
PORESKE OLAKŠICE ZA ŠTAMPANE MEDIJE
Nacrt medijske strategije na javnoj raspravi do kraja juna
Beograd, 13.06.2011. (Danas) - S obzirom na to da se u Srbiji ne proizvodi nijedan od proizvoda neophodnih za postojanje štampanih javnih glasila, kao što su štamparske mašine, papir, boje, filmovi, država treba da razmotri mogućnost olakšica za uvoz tih roba, navodi se u Nacrtu medijske strategije koji se nalazi na javnoj raspravi. Kako bi se stimulisao razvoj štampanih medija i pomoglo da lakše prebrode krizu, predviđena je i mogućnost značajnog smanjivanja PDV-a na njihovu prodaju.
Nacrtom medijske strategije, što se tiče štampanih medija, predloženo je i da država "doslednom primenom zakonskih odredbi obezbedi nediskriminatorne uslove za raspodelu prihoda od oglašavanja u javnim glasilima i primenu propisa koji limitiraju oglašavanje u elektronskim javnim glasilima".
Članica radne grupe koja je pisala ovaj dokument Jelena Surčulija ističe za Danas da su štampani mediji svuda u svetu u krizi, pa su u mnogim zemljama već predviđene dodatne povlastice za njih, kao i pozitivna diskriminacija u oglašavanju, kako bi se pomoglo ovoj vrsti medija da opstane.
- Mnoge zemlje u Evropskoj uniji već pregovaraju da se dodatno smanje stope PDV-a na štampu, dok u pojedinim državama smatraju da je neophodno potpuno ukidanje ovog poreza. Kod nas nije realno za očekivati da se ukine PDV, ali zato treba uvesti određene povlastice za štampana glasila. Ključno je da su štampani mediji u Srbiji realno u krizi, pa je potrebno obratiti posebnu pažnju na uslove njihovog rada prilikom pisanja novih zakona koji se odnose na medije - objašnjava Surčulija.
U Nacrtu strategije predviđeno je i da se Zakonom o oglašavanju propišu mere pozitivne diskriminacije u korist štampanih javnih glasila, odnosno da se omoguće određene povlastice oglašivačima. Kao jedna od mera za rešavanje pada prihoda od oglašavanja u štampi, u predlogu strategije se poziva na doslednu primenu postojećih propisa za oglašavanje u elektronskim medijima.
Ograničenje na RTS-u
U Nacrtu medijske strategije ističe se da je osnovni oblik finansiranja javnog servisa pretplata, kao i da su mogući i komercijalni prihodi. Kako se navodi, "nužno je podići nivo ubiranja prihoda iz pretplate, kako zakonskim rešenjima, tako i boljom organizacijom toga posla". Država bi, takođe, trebalo da primenjuje i zakonske odredbe o naplaćivanju pretplate za radio prijemnik u motornim vozilima. Predviđeno je i da će se razmotriti mogućnost dodatnih ograničenja za oglašavanje na javnom servisu, kad prihodi od pretplate dostignu nivo dovoljan za ostvarivanje njegovih osnovnih funkcija.
-
Nema komentara.