14. 06. 2011
DRŽAVA SE POVLAČI
Kragujevac, 14.06.2011. (Večernje Novosti) - Suština Nacrta strategije sistema javnog informisanja u Srbiji u narednih pet godina je da se država kao vlasnik povlači iz javnih medija, najkasnije u roku od 18 meseci od dana usvajanja strategije u Skupštini Srbije.
Ovo je suština javne rasprave o strategiji razvoja javnog informisanja u Srbiji do 2016. godine, koja je juče održana u Kragujevcu. Dragana Milićević-Milutinović, državni sekretar u Ministarstvu kulture, rekla je da povlačenje države iz vlasništva nad javnim glasilima podrazumeva ili privatizaciju ili konverziju državnog vlasništva u akcije.
-
Dejan R. Popovic, dipl. inz. (14. 06. 2011, 12:09:07) pošalji odgovor Ni riba ni devojka
Prema tacki 3.3.1. ove strategije, obaveze i funkcije javnog medijskog servisa ostvaruju davaoci (ustanove) javnog mediskog servisa na republickom i pokrajinskom nivou. Medijske sadrzaje i servise (usluge), koji odgovaraju evropskim standardima javnog (medijskog) servisa, mogu pruzati i "komercijalne radio i televizijske stanice" (valjda: davaoci komercijalnog medijskog servisa). Napominje se da "komercijalne radio i televizijske stanice", spadaju kao pojam i predmet u Zakon o elektronskim komunikacijama, a ne u zakon o audio i audio-vizuelnim medijskim servisima (kraca alternativa: zakon o audio i audio-vizuelnim medijima).
Pitanje za stratege: Da li su davaoci komercijalnih medijskih servisa koji pruzaju medijske sadrzaje i usluge koje odgovaraju evropskim standardima javnog (medijskog) servisa ustvari svojevrsni oblici regionalnih i lokalnih davalaca komercijalno-javnih medijskih servisa, koji su pre skoro godinu dana predvideli i strani strucnjaci u Medijskoj studiji? I dodatno pitanje za stratege: koji su to evropski standardi javnog (medijskog) servisa?