Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

20. 06. 2011

Državno vlasništvo u medijima loše

Novi Pazar, 20.06.2011. (B92, Beta) - Vlasništvo države u pojedinim medijima direktno omogućava političke zloupotrebe, izjavio član Radne grupe za izradu Medijske strategije Srbije Zoran Sekulić.

Sekulić je rekao da je stav Radne grupe da građani treba da plaćaju samo medijske proizvode koji su u javnom interesu, a ne medijsku proizvodnju.

"Zbog neuređene medijske sfere Ministarvo kulture je odlučilo da predloge te strategije poveri samoj struci uključujući novinarska udruženja i medijske asocijacije", kaže Sekulić.

"Država bi u roku od 18 meseci od dana usvajanjanja ove strategije trebalo da proda svoje udele u medijima gde je suvlasnik ili da privatizuje medije kojima je osnivač. To se odnosi na nacionalne, ali i na regionalne i lokalne medije", rekao je Sekulić.

On je naveo da ovaj dokument predviđa promenu vlasništva medija, a od države traži da se vlasnički povuče iz medija, izuzev u Javnom servisu.

Sekulić je rekao da je Radna grupa vodila računa o tome da se pomire interesi novinarske profesije, medija i javnosti.

"Uprkos tome što i važeći zakon o informisanju predviđa da država ne može da bude osnivač medija, ta odredba nikada nije bila do kraja primenjena. Ovom strategijom se to opredeljenje potvrđuje i ide se korak dalje", rekao je Sekulić i naveo da će konačnu verziju dokumenta uobličiti Ministarstvo kulture.

On je podsetio da je usvajanje medijske strategije jedna od stavki na koju se Srbija obavezala u odgovorima na upitnik Evropske komisije.

Šef kabineta gradonačelnika Novog Pazara Mirsad Jusufović kazao je da će javni interes građana biti bitno ugrožen ukoliko se javni mediji u Srbiji privatizuju.

"Pominjete profesionalizam kao osnovni postulat koji treba da vlada u medijima, ali profesionalizma nema bez novca. Rezultati dosadašnje privatizacije medija u Srbiji su poražavajući. Mediji uglavnom propadaju nakon privatizacije", rekao je Jusufović.

On je istakao da se zalaže za manji uticaj političara na medije, a da bi najbolje bilo da uticaj uopšte i ne postoji.

"Ako mislite da je to moguće, varate se. Čak ni u Evropi, ni u Americi, ne postoje mediji koji nisu pod političkim uticajem. Razmislite dobro šta će se desiti privatizacijom medija: kupiće ih neki bogati ljudi koji opet imaju neke veze sa politikom. Dakle, taj politički uticaj će se onda ostvarivati preko tih bogatih tajkuna i biće uticaja na ovaj ili onaj način", rekao je Jusufović.

Sledeća javna rasprava zakazana je za 23. jun u Novom Sadu.

Nacrt strategije razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2016. godine izradila sedmočlana radna grupa: pet predstavnika udruženja
medija i dva predstavnika izabrana na predlog Ministarstva.

U radu Radne grupe su, u svojstvu posmatrača, učestvovali i predstavnici OEBS i ekspert EU uz podršku Ambasade Velike Britanije, i predstavnik Ministarstva.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs