27. 06. 2011
Promenom zakona do strategije
Beograd, 27.06.2011. (B92) - Eksperti Evropske komisije upozoravaju da je medijsku strategiju Srbije nemoguće primeniti bez promene ili ponovnog donošenja desetak medijskih zakona. Medijski zakoni u Srbiji su međusobno kontradiktorni, takođe upozoravaju eksperti EK. Umesto o rešavanju ovog, gorućeg problema i danas se raspravljalo o privatizaciji medija čiji su osnivači opštine i gradovi u Srbiji.
U izuzetno kratkom vremenskom roku od svega nekoliko meseci, na inicijativu Ministarstva kulture, osnovana je radna grupa u kojoj su predstavnici više medijskih udruženja.
Zadatak radne grupe je da kreira medijsku strategiju. Taj dokument je neophodan preduslov za objektivan i profesionalan rad medija. Vlasti punih 10 godina obećavaju njegovo donošenje i primenu.
Na insistiranje EU, u Srbiji bi do jeseni ovaj dokument trebalo da bude usvojen. Ipak, njegova primena neće biti moguća sve dok ne budu promenjeni brojni zastareli medijski.
Umesto o izmeni zakonske regulative, raspravljalo se o privatizaciji opštinskih i gradskih medija, tj. onih medija koji se, suprotno Zakonu o informisanju, već punih deset godina finansiraju iz budžeta lokalnih samouprava.
Sloboda javne reči i loš materijalni položaj medija samo su neke od tema koje nisu ni pomenute na današnjoj javnoj raspravi. Do jeseni će biti održano još nekoliko sličnih skupova, posle čega bi Skupština Srbije dokument medijske strategije trebalo da usvoji.
-
Nema komentara.