01. 12. 2011
MEDIJI I MONOPOL NAD NJIMA
Mađarski nacionalni savet usvojio dokumenat koji uvodi promene
u informisanje na mađarskom jeziku
Subotica, 1.12.2011. (Politika) - Izveštavanje ne samo na mađarskom jeziku, nego pre svega u duhu mađarskih interesa, kulture i tradicije, omogućavanje 24-časovnog televizijskog i radio programa mađarskih medija, podizanje nivoa čitanosti dnevnog lista „Mađar so", kao i pokušaj da se stigne do svakog potencijalnog slušaoca, gledaoca ili čitaoca, u osnovi su Medijske strategije 2011. do 2016. godine koju je nedavno usvojio Mađarski nacionalni savet.
Na dokumentu od 48 strana analizira se medijska slika u Vojvodini i rangiraju mediji iz kojih se vojvođanski Mađari informišu. Tako je vidljivo da mađarska nacionalna manjina televizor najradije zaustavlja na programu mađarske TV2, a da je najčitaniji vojvođanski nedeljnik „Čaladi kor" (Porodični krug), magazin za porodicu nepolitičke sadržine, čiji osnivač i nije Mađarski nacionalni savet. Otuda Medijska strategija naglasak stavlja na jačanje onih medija čiji je osnivač ili suosnivač upravo Mađarski nacionalni savet.
Glavna novina jeste ambicija da se stvori jedinstveni elektronski medijski centar vojvođanskih Mađara čiji nosilac bi, u domenu televizija, bila Televizija Panon sa sedištem u Subotici, a u umrežavanju radio stanica mađarska redakcija Radio Novog Sada. Cilj je emitovanje 24-časovnog radio i televizijskog programa na mađarskom jeziku. Umrežavanje bi koordinisala Upravna kancelarija Mađarskog nacionalnog saveta, koji bi u tu svrhu obezbedio i dodatan novac iz budžeta.
Primetno je da je u strategiji pojedinačno najviše pažnje posvećeno dnevniku „Mađar so", čije zaposlene pre svega do polovine naredne godine očekuje ocenjivanje rada, i to od direktora do svih saradnika medija.
„Mađar so", prema zamisli prihvaćene Medijske strategije, treba da postane savremeniji, čitljiviji i naravno prodavaniji list. Očekuje ga izmena uređivačke koncepcije, generacijsko osvežavanje redakcije, ali i njeno stručno usavršavanje. Bolja organizacija u pripremi novina pretpostavlja bolje raspoređivanje poslova između tri redakcije, u Senti, Subotici, gde je njeno sedište, i u Novom Sadu. Nedovoljno iskorišćena zgrada „Foruma" u Novom Sadu trebalo bi postane mađarski medijski i kulturni centar.
U Medijskoj strategiji MNS uvodi i posebno stručno telo koje će brinuti o doslednoj primeni zacrtanih zadataka, ciljeva i vrednosti u medijima. Od medija se traži da u vestima odgovarajuće težište daju izveštavanju o aktivnostima mađarskih partija, da neguju saradnju s drugim nacionalnim zajednicama, pre svega srpskom kao većinskom, a posebno poglavlje posvećeno je saradnji sa medijima iz Mađarske.
Nacrt Medijske strategije izazvao je negativne komentare dela mađarskih novinara, a nakon njenog usvajanja oglasio se subotički odbor DS ocenjujući da je reč o uspostavljanju monopola nad glasilima na mađarskom jeziku koje će dovesti do gašenja svih onih medija koji ne rade po sugestiji Mađarskog nacionalnog saveta.
-
Nema komentara.