Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

28. 11. 2014

Da li će biti kupaca za lokalne medije?

28.11.2014. (Politika; autor: J. Čalija) - Prema trenutno dostupnim informacijama od 84 medija ponuđenih na privatizaciju, za njih 29 niko nije zainteresovan.

Doduše, u Agenciji za privatizaciju se ograđuju i navode da se u međuvremenu, od kada je objavljeno da je za 55 medija pristiglo 128 pisama o zainteresovanosti, verovatno naknadno javilo još mogućih kupaca, pa brojevi koji su objavljeni ne bi trebalo uzimati kao konačne.

Ipak, očekivano je da za određene manje, lokalne medije kod kojih su gubici veći od visine kapitala, koji, na primer, ne poseduju sopstvene prostorije i imaju velika dugovanja prema zaposlenima, neće biti zainteresovanih kupaca.

Više detalja, međutim, trebalo bi da bude poznato od ponedeljka kada će Ministarstvo privrede, što je najavio i ministar finansija Dušan Vujović, obelodaniti koja će preduzeća biti privatizovana, a koja će ići u stečaj.

Da podsetimo, osim 74 medija, Agencija za privatizaciju objavila je 15. avgusta javni poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti i za 428 javnih preduzeća.

Među tih 74 medija su i Studio B, „Dnevnik" i „Politika". Naknadno, početkom oktobra, javni poziv je objavljen za još 11 medija, 10 lokalnih i novinske agencije Tanjug.

Ministarstvo privrede trenutno u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja obrađuje dokumentaciju dobijenu od Agencije za privatizaciju koja se tiče medija. Oni bi trebalo da predlože modele privatizacije za svaki medij pojedinačno, odnosno da li će se ići na javnu aukciju, tendersku prodaju, da li će biti predložen stečaj.

Kako nezvanično saznajemo, prvi javni pozivi za prodaju medija mogli bi se očekivati krajem januara ili početkom februara sledeće godine.

U Ministarstvu privrede, međutim, nisu želeli da govore o bilo kakvim detaljima. Kako nam je objašnjeno, u ponedeljak će biti objavljene bliže informacije u vezi sa javnim pozivima za dostavljanje pisama o zainteresovanosti, kao i predloženim modelima privatizacije.

Pošto Ministarstvo privrede donese odluke o modelu i metodu privatizacije, Agencija za privatizaciju objaviće za svaki subjekat privatizacije javni poziv za prodaju kapitala, odnosno imovine ili javni poziv za izbor strateškog partnera, zavisno od opredeljenog modela privatizacije, navodi se na sajtu ove agencije. 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs