Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

17. 12. 2014

MIRKOVIĆ: NOVI IZAZOVI ZBOG EVROPSKE UNIJE

17.12.2014. (Danas; autor: B. Cvejić) - Najavljena nova medijska strategija.

Beograd - Ministarstvo kulture i informisanja će tokom naredne godine početi rad na izradi novi medijske strategije, imajući u vidu da aktuelna strategija, usvojena pre tri godine, ističe 2016. godine, ističe za Danas Saša Mirković, državni sekretar u ovom ministarstvu.

Prema njegovim rečima, ona će propisivati ono što se predviđa strategijama poput važeće iz 2011. koja je predvidela donošenje medijskih zakona, izlazak države iz vlasništva u medijima i slično.

Nova medijska strategija bi trebalo da definiše ključne prioritete imajući u vidu da su medijski zakoni doneti posle 11 godina i da sada imamo nove izazove i usklađivanja u skladu sa procesom pridruživanja Evropskoj uniji, objašnjava Mirković.

Ministar kulture Ivan Tasovac, podsetimo, pre dva dana je najavio izradu nove strategije na obeležavanju završnice projekta „Kampanja za medijsku pismenost". On je objasnio da je ideja da u strategiji budu razrađena i dosadašnja iskustva na polju medijske pismenosti, uz dodatnu, ozbiljniju razradu planova na ovom polju.

Konačna verzija važeće medijske strategije je usvojena 2011. nakon više različitih verzija i dužeg vremena koliko se na njoj radilo. Usvojena je na kraju po hitnom postupku, na telefonskoj sednici Vlade Srbije, jer je to bio jedan od uslova da Srbija dobije status kandidata za članstvo u EU.

Poznato je da se ta medijska strategija nikada u potpunosti nije primenjivala, te ni set novih medijskih zakona nije usklađen sa tim dokumentom.

Ta strategija, koja važi do 31. decembra 2015, predvidela je konkretne rokove za donošenje medijskih zakona i izlazak države iz medijskog vlasniš tva koji nisu ispoštovani.

Medijskom strategijom predviđ eno je i osnivanje više regionalnih javnih servisa, po uzoru na pojedine evropske zemlje, ali se od te ideje ubrzo odustalo zbog finansijskih poteškoća funkcionisanja postojećeg republičkog i pokrajinskog javnog servisa. Samim tim, regionalni servisi nisu predviđeni novim medijskim propisima.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs