Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

10. 02. 2015

Kako se delio medijski kolač u Kikindi?

10.2.2015. (RTV; autor: Tatjana Popović) - Po objavljenim rezultatima kikindskog opštinskog Konkursa za sufinansiranje medijskih projekata u 2015. lokalni mediji različito reaguju.

Nakon odluka Komisije i raspodele 13 miliona dinara, koliko su ukupna sredstva u ovogodišnjem budžetu namenjena podsticaju informativnih sadržaja, ima i onih medija u Kikindi koji misle da su nezasluženo dobili manji deo kolača.

Ono što je definitivno zajedničko lokalnim medijima je činjenica da se u trenutnim ekonomskim okolnostima na medijskom tržištu sve teže preživljava.

Iako je sa planiranih 13 miliona dinara namenjenih medijima kikindski opštinski budžet ostao na prošlogodišnjem nivou, u opštinskom Veću smatraju da su kriterijumi, kao i izdvojena sredstva za lokalne medije precizni i transparentni.

"Imajući u vidu usvojen Pravilnik i Zakon o javnom informisanju, novac namenjen medijima raspodelili smo prema, pre svega, kvalitetu projekata kojima se apliciralo. Ciljevi su svakako postavljeni u tekstu Konkursa i u odnosu na te ciljeve, bili su i analizirani prispeli medijski projekti", kaže Stanislava Hrnjak, članica Opštinskog veća.

Četiri kikindska medija moći će da računaju na sufinansiranje projekata iz opštinskog budžeta. Najviši iznos na mesečnom nivou, odnosno 370 hiljada dinara, odobren je projektu lokalne TV "Rubin", dok je drugoj lokalnoj televiziji - TV "VK" odobreno 230 hiljada, skoro koliko i lokalnom, listu "Nove Kikindske Novine".

"Ne znamo koji to kriterijum opredeljuje da suma za jedan lokalni nedeljnik bude gotovo identična sredstvima namenjenim lokalnom elektronskom mediju, kao što je TV VK. Da ne spominjem da je regionalni VK Radio još prošle godine skinut sa konkursa. Ove godine nisu ga ni spominjali", ukazuje Dijana Subotički, glavna i odgovorna urednica TV VK.

Nakon što je Poreska uprava blokirala račun "Kikindskih", redakcija tog lokalnog nedeljnika nije pravno-formalno ni mogla da učestvuje na opštinskom konkursu za medije. Inače, rad medija, pogotovo lokalnih, postaje svakodnevno nemoguća misija.

"Ako to do sada i nisu učinili, mislim da će sada mnoge kolege razmišljati o odluci da potraže drugi posao. Naravno, ako budu uopšte mogli da nađu posao. Oni koji i dalje žele da se bave novinarstvom očigledno će morati da se povinuju onome što traže od njih oni koji im daju i to malo para", ističe Željko Bodrožić, glavni i odgovorni urednik nedeljnika "Kikindske".

Sufinansiranje projekata, odnosno podsticanje informativnih sadržaja lokalnih medija važno je kao podrška i pomoć da se na tržištu opstane. Ta sredstva mogu da pomognu, ali ne i da reše sve probleme zaposlenih u lokalnim medijima. Preostaje samo novinarska upornost.

 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs