Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

12. 05. 2011

KO ŠIŠA GLEDAOCE!

Da li su oni jedini potrošači koji nemaju pravo reklamacije na kvalitet onoga što kupuju - televizijski program i njegov raspored?

Beograd, 12.05.2011. (Politika) - Reprize domaćih i stranih serija, filmova i emisija postale su deo naše televizijske stvarnosti, na koju smo se, kao i na svaku drugu, navikli sa manje ili više gunđanja.

Tolerantan čovek pomisli teška su vremena, objašnjavaju nam da je pravljenje programa skupa rabota, nema se novca... I to se, možda, može razumeti. Ali, kako shvatiti to da se televizije sa nacionalnom frekvencijom ne pridržavaju rasporeda sopstvenog programa u udarnom, večernjem terminu?

Poslednjih nedelja čak ni iskusni kladioničari nisu mogli da predvide šta će biti emitovano na Pinku. Jedne večeri u osam uveče je Veliki brat, druge domaći film, treće i četvrte repriza serije „Ljubav i mržnja" (čije su emitovanje čak i reklamirali u nekim novinama).

Radio-televizija Srbije je prvo najavila reprizu serije "Gorki plodovi " pa pustila "Pad dinastije Obrenović" a onda tu seriju preselila u jutarnji termin a nastavila sa "Rođakom sa sela"... Televizija B92 nije počela sa premijerom serije "Kenedijevi" u petak jer je prenosila teniski turnir iz Madrida na kojem je briljirao Đoković. I to je u redu. Ali, da li je fer to što se gledaocima niko ne izvinjava?

Koliko je teško ispisati na kajronu da se emitovanje odlaže za nedelju dana i završiti informativnu emisiju sa tim obaveštenjem? Kad već devojčice zadužene za objavljivanje vremenske prognoze imaju dovoljno vremena za pošalice, možda se može i za nekoliko sekundi izdeklamovati ono što interesuje gledaoce.

Ili su na njih baš svi zaboravili? Da li uopšte neko poštuje gledaoce, koji su potrošači proizvoda koji se zove program, ili su oni jedini potrošači koji nemaju pravo da reklamiraju kvalitet onoga što su kupili? Da, kupili. Jer da nije njih, ne bi imalo kome da se prikazuju reklame, ukoliko je neko pomislio da kaže jer za komercijalne televizije novac stiže od marketinga.

Ni sa programom kablovskih televizija nije mnogo bolja situacija. Ukoliko volite da se opustite ili nasmejete uz serije na Foks lajfu, nikada nećete biti sigurni da li ćete gledati novu epizodu ili onu od prošle ili bilo koje druge nedelje. Ako pratite Univerzal (nekadašnji Holmark) eto prilike da savladate mađarski jezik.

Jer besomučno emitovanje reklama, koje više puta preseku svaku epizodu serije na jeziku naših suseda, u svakom slučaju je iritantno. Zašto je sve to tako? Zato što se ovi programi na naše područje emituju iz Bugarske odnosno Mađarske.

A domaćim provajderima tih programa koji nam vrlo revnosno naplaćuju pretplatu za kablovski program i još revnosnije šalju opomene putem poruke na mobilnom telefonu ili poštom uz pretnju "isecanjem" sa sve nacrtanim makazama (za one kojima su sitna slova, valjda) ne pada na pamet da zaštite svoje gledaoce jer su i oni shvatili da - ko šiša gledaoce!?

Jednom su potpisali ugovor sa kablovskim operaterom i lakše će razvesti sopstveni brak nego imati mogućnost da pređu kod drugog... Pre mnogo godina, neko je smislio ono: "Televizije zadržavaju pravo izmene programa".
Zadržavaju pravo ili ga zloupotrebljavaju?

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs