Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

15. 07. 2011

Kad reklame probiju uši

Beograd, 15.07.2011. (Danas) - Sve nacionalne televizije u emitovanju programa odstupaju od dozvoljenih maksimalnih jačina tona, pri čemu se reklame izdvajaju kao najglasnije, piše "Danas".

To pokazuju podaci merenja koje je obavila Republička agencija za elektronske komunikacije na zahtev Republičke radio-difuzne agencije.

Kako se navodi u izveštaju, "evidentna je neujednačenost devijacija kako od strane emitera tako i po vrsti programa", iako je dozvoljena maksimalna devijacija nosioca zvuka u signalu analogne televizije 50 decibela.

Najmanja odstupanja, prema podacima merenja, pravila je Radio-televizija Srbija u svojim programima, dok su najveću jačinu tona imale komercijalne televizije Pink, Prva i Hepi, koje su probijale "zvučni zid" čak i preko 150 kiloherca. Što se tiče prosečnih devijacija one su, sem u slučaju Hepija, u dozvoljenim granicama, dok su maksimalne izmerene devijacije uglavnom iznad propisanih.

U Ratelu objašnjavaju za "Danas" da na ovaj način nacionalne televizije krše tehničke uslove Plana raspodele frekvencija, kao i da su svim televizijskim kućama poslati zahtevi za izjašnjavanje po tom pitanju. Kako dodaju, predstavnici nacionalnih televizija rekli su da će korigovati jačine tona u svojim programima, a nakon određenog vremena ponovo će se izvršiti merenja. U Ratelu kažu da, ukoliko se i kasnije nastavi trend ovih odstupanja, ovo telo ima ovlašćenja da ih kazni.

Sociološkinja Milena Dragićević Šešić smatra da na televizijama u Srbiji ne postoje standardi tehničkog kvaliteta, kao i da bi trebalo da se više vodi računa o "opštem total dizajnu, koji podrazumeva i vizuelni i zvučni kvalitet". Ipak, ona kaže da se većom jačinom tona reklama postiže upravo ono što je i njena svrha, a to je da se zapamti poruka.

"Na taj način gledaoci bolje zapamte poruku reklame, svidela se ona njima ili ne, od sadržaja programa koji su dotad gledali. Svaka televizija bi zato trebalo da ima svoje standarde i urednika koji će voditi računa o tome", navodi ona.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs