Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

04. 01. 2002

Istraživanje Stratedžik marketinga i Medija centra

BEOGRAD, 4.1.2002 - Na konferenciji za novinare Stratedžik marketinga i Medija centra koji su sproveli istraživanje sadržaja informativnih emisija i rubrika saopšteni su sledeći zaključci: U nedostatku novih ideja oko daljeg odmeravanja snaga između DSS-a i ostalog dela DOS-a, ta tema je skliznula gotovo potpuno u ravan špekulacija i licitiranja, u čemu su se mediji utrkivali uz uobičajenu pomoć političkih lidera, uvek spremnih da se oglase u javnosti. Generalno, odnosi u vladajućoj koaliciji praćeni su iz neutralnog ugla. "Dobre usluge" šefa diplomatije EU Havijera Solane u obnavljanju dijaloga Beograda i Podgorice bila je nova prilika za medije u Srbiji da ponove poruke o očuvanju federacije ("Samo zajedno u Evropu", "Brži put u EU"), a za medije u Crnoj Gori za tvrdnje da je referendum neophodan i da je Podgorica u tom dijalogu ravnopravan partner. Tematski, odnosi u federaciji zauzeli su na TV dnevnicima najviše vremena, skoro 16 odsto od svih tema. Stalna ofanziva srpske vlade i naročito njenog ekonomskog tima nametnula je u medijima privredne teme koji sada zauzimaju znatno više prostora nego ranije. Na TV dnevnicima ekonomske teme su prvi put tematski zauzele treće mesto, sa 8,8 odsto medijskog vremena. Mediji se takođe znatno više nego ranije bave međunarodnim temama. Crkva se u jugoslovenskim medijima tretira dosta uzdržano, ponekad i obazrivo, kao nedovoljno poznata i nedovoljno bliska tema. Crkva je najčešće prisutna povodom verskih praznika, uz već kliširani plasman: saopštenja verskih zajednica, čestitke i poslanice, informacije o prazniciima i svecima koji se slave. Ipak, crkva je dosta bila prisutna u kontekstu Nacrta zakona o radio-difuziji i nezadovoljstva Srpske pravoslavne crkve i drugih verskih zajednica tim nacrtom, a načeto je i pitanje vraćanja imovine crkvi. Primetno je nastojanje medija (i vlasti) da osim pravoslavnim, pažnju posvete i praznicima drugih crkava i zajednica. Na taj način su obeleženi i Bajram i Božić po Gregorijanskom kalendaru. Ipak, odlaganje skupštine Srbije zbog Božića po Gregorijanskom kalendaru nije izazvalo veću medijsku pažnju iako se to prvi put dogodilo u poslednjih 50 godina. Takođe se samo u agencijskim vestima napomenulo da Božić po tom kalendaru slave svi hrišćani osim Srpske i Ruske pravoslavne crkve, Jerusalimske patrijaršije i Svete Gore, a u u nekim medijima se taj prazniik (i dalje) naziva "katolički" Božić. Mediji takođe nisu poklonili veću pažnju dvodnevnom okruglom stolu (14. i 15. decembra) o doprinosu verskih zajednica pomirenju u SRJ, odnosno nisu se posebno bavili tom temom. Na elektronskim medijima, crkva je tematski zauzela tek 24. mesto, odnosno 1,18 odsto od svih tema. O crkvi se izveštavalo u neutralnom kontekstu, ali su zabeleženi svi važniji praznici u zemlji i svetu i sve aktivnosti vezane za tradicionalne crkve i druge verske zajednice.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs