31. 01. 2014
Mediji izveštavaju nekritički
Predstavljajući rezultate posmatranja izveštavanja medija o borbi protiv korupcije u novembru i decembru prošle godine, on je istakao da mediji ne bi trebalo, kao što su sada, da budu prenosioci dobrih vesti i deo kampanje i promocije. Jako je loše za integritet borbe protiv korupcije da vladajuća stranka ima značajno više medijskog prostora od Agencije za borbu protiv korupcije i tužilaštva, koji su zapostavljeni, upozorio je Gavrilović.
On je ukazao na činjenicu da Vučić i u štampanim medijima i na televizijama, koje su analizirane, ima 95 odsto podrške u tekstovima i emisijama, bilo da priča ili da ga drugi hvale. To, naglasio je Gavrilović, nije dobro, jer pojedince i tela koji se bore protiv korupcije javnost mora da sagledava i kritički i analitički, tako će više doprineti toj borbi.
Kako je istakao, analiza izveštavanja medija pokazala je da su oni "pratilja vlasti" u borbi protiv korupcije, "a kad ste pratilja vlasti, niste subjekt nego objekt".
Gavrilović je ocenio da je loše i to što su mediji prihvatili tezu da su završena 24 slučaja spornih privatizacija, iako je to pod znakom pitanja, jer nigde u tim predmetima nema odgovornih predstavnika države. On je kao primer naveo privatizacije C-marketa, Veterinarskog zavoda Zemun i izvoza "prepakovanog" šećera u Evropsku Uniju, gde se ni jedan od medija nije zapitao ko je iz države odgovoran za te malverzacije.
Monitoring BIRODI o izveštavanju medija o borbi protiv korupcije pokazao je da je u novembru i decembru smanjen broj "neimenovanih izvora", kao i slučajeva kršenja pretpostavke nevinosti, što je pozitivno.
-
Nema komentara.